De dienst publiceren

In dit artikel leggen we uit hoe je een dienst publiceert. Oftewel, uitstuurt naar je kandidaten.

Als je een dienst eenmaal hebt aangemaakt, is het tijd om deze te publiceren. Dat kan op verschillende manieren.

Een losse dienst publiceren

Tijdens het aanmaken van een dienst, kun je deze gelijk publiceren. Klik daarvoor op de knop Publiceren onderaan de pagina.

Schermafbeelding 2019-04-17 om 10.53.23

Mocht je de dienst eerder hebben opgeslagen als concept, dan kun je de dienst ook vanuit de agenda publiceren. Klik daarvoor op de bewuste dienst. Er verschijnt dan een kleine pop-up met de knop Publiceren.

Een dienst publiceren

Alle openstaande diensten publiceren

Als je meerdere diensten nog in de status Concept hebt staan, kun je deze allemaal tegelijk publiceren. Klik op Publiceren rechts bovenin je scherm. Er verschijnt dan de volgende pop-up. Daar kun je ofwel alle diensten van alle opdrachtgevers publiceren. Ofwel alle diensten van een enkele opdrachtgever. Na publiceren ontvangen de kandidaten slechts 1 push-notificatie met de boodschap dat er nieuwe diensten zijn gepubliceerd.

Alle diensten tegelijk publiceren

Tot een bepaalde datum publiceren

Je kunt er ook voor kiezen om maar een deel van je toekomstige diensten te publiceren. Anders gezegd, tot een bepaalde datum in de toekomst diensten publiceren. Alle conceptdiensten na deze datum worden dan niet gepubliceerd. Gebruik daarvoor het Datum veld, naast de knop Publiceren rechts bovenin de pagina. Als je daarna op Publiceren klikt, worden alleen de diensten tot de gekozen datum uitgestuurd.

Schermafbeelding 2019-04-17 om 14.25.28

Wat gebeurt er na publiceren?

Spannend. De eerste keer op publiceren klikken! Maar wat gebeurt er dan precies? Wat ziet de uitzendkracht of freelancer op zijn schermen? Allereerst ontvangt de medewerker een push-notificatie:

Push notificatie van een nieuwe dienst

Vervolgens kan de medewerker alle details van de dienst terugvinden in de app. Vanaf deze pagina kan de medewerker de dienst ook accepteren en bevestigen naar jou als planner.

Dienst detailscherm clevergig app

Als planner wil je natuurlijk ook weten of een kandidaat de dienst heeft geaccepteerd. Het liefst zo snel als mogelijk, want dan kun jij de opdrachtgever informeren. Nadat de medewerker de dienst accepteert, ontvang jij direct een email ter bevestiging. Tevens zie je een melding in je scherm. Ook verandert de dienst van kleur, om de nieuwe status weer te geven.

Melding dat je dienst is ingevuld.