In dit artikel leggen we uit hoe je de eerste inlogt als medewerker in de clevergig app op je mobile telefoon of tablet.
Hoe log ik een eerste keer in met de clevergig-app?
Belangrijk!
Voor de eerste keer inloggen in clevergig heb je een speciale code nodig. Dat is een soort pincode van 3 of 4 cijfers, die voor jou uniek is. Die code ontvang je in een e-mail van je werkgever of het uitzendbureau waarvoor je werkt. Alleen met deze code kun je een eerste keer inloggen en de app gaan gebruiken.
Geen e-mail met code gekregen?
Lees dan even dit artikel, voordat je je werkgever contacteert!
Deze video legt alle stappen rustig uit👆🏻
Liever lezen? Ga dan hierbeneden verder👇🏻
Download de clevergig app op je telefoon.
Let op: je moet nu de clevergig-app al hebben gedownload. Die staat dan op je smartphone, met dit icoon:
Heb je de app nog niet gedownload?
De eerste keer inloggen in clevergig: 6 stappen
1. Ga naar de clevergig-app op je smartphone en open die: klik op het paarse logo met uiltje
2. Je ziet nu een startscherm. Kies voor ‘inloggen met code’. Vul de code in die je per e-mail hebt ontvangen.
De code bestaat uit 3 of 4 tekens: vul die precies in zoals in de mail staat. TIP: Kopieer en plak de code vanuit de e-mail.
3. Klik onderin op de knop ‘Verder’
Heb je een Android-toestel? Misschien zie je deze knop niet meteen. Dat kan als je je toetsenbord open hebt staan. Swipe eerst even naar beneden om je toetsenbord te verbergen. Dan zie je onderin je scherm een knop met ‘Verder’.
4. Je krijgt nu de vraag om een nieuw, persoonlijk wachtwoord te kiezen. Vul dit in.
Let op: je hoeft eigenlijk nooit meer uit te loggen uit de clevergig-app. Telkens wanneer je de app sluit, slaat hij je beschikbaarheid en rooster op. Ben je toch een keer uitgelogd? Dan gebruik je dit nieuwe, persoonlijke wachtwoord om opnieuw in te loggen. De speciale pincode uit de e-mail heb je dus na de eerste keer inloggen niet meer nodig!
5. Welkom, je bent nu ingelogd in clevergig!
6. Ga verder met het invullen van je profiel: zie daarvoor het volgende artikel
Lukt het actieveren toch niet? Neem dan a.u.b. contact op met het bureau waarvoor je gaat werken, zij kunnen je verder helpen.