Extra filters gebruiken

In dit artikel leggen we uit hoe je rekening kunt houden met meerdere criteria om de juiste medewerker met de juiste opdrachtgever te matchen.

Het matchen van kandidaat en opdrachtgever gebeurt in de basis via twee criteria: de gevraagde rol en de beschikbaarheid van de kandidaat. Soms wil je echter specifieker matchen en dus meerdere criteria hanteren. Denk bijvoorbeeld aan vaardigheden of voorkeuren van een opdrachtgever of flexkracht. Niet elke kandidaat is bereid om in elke regio te werken. En niet iedereen heeft de gevraagde vaardigheden voor een dienst.

De oplossing

Je kunt zelf extra criteria aanmaken om een kandidaat gerichter te matchen met een opdracht. Hiervoor gebruik je de Werknemer instellingen. Je kunt verschillende soorten extra velden aanmaken, die je vervolgens gebruikt als extra filters. Ga eerst naar de Werknemer instellingen. Maak een extra veld aan, bijvoorbeeld een keuzelijst (vinkjes-veld) met een vaardigheid of een diploma.

Schermafbeelding 2019-04-10 om 08.14.55

Vervolgens ga je naar het profiel van de medewerker(s) om de vaardigheid aan te vinken. Vervolgens kun je dit criterium gebruiken als extra filter in het aanmaken van een dienst.

Schermafbeelding 2019-04-17 om 12.22.48

Wanneer je een extra filter aanvinkt, wordt de lijst met kandidaten aan de linkerkant bijgewerkt. We laten dan alleen de kandidaten zien die aan alle gevraagde criteria voldoen. Vervolgens kun je de juiste medewerkers selecteren en de dienst publiceren.

Dus stap voor stap

  1. Maak extra Werknemer-veld aan voor extra selectie-criteria
  2. Werk de profielen van de medewerkers bij
  3. Selecteer extra filters bij aanmaken dienst om alleen de juiste kandidaten uit te nodigen.

Een voorbeeld uit de praktijk

Wellicht werk je met een groep freelancers die zorg verlenen bij een van je opdrachtgevers, een grote Zorginstelling. Niet elke freelancer wil in heel Nederland werken en is bereid om naar deze instelling af te reizen. Je wilt dus sommige kandidaten uitsluiten en niet meenemen in de uitnodiging. Maak dan een veld 'Regio' aan bij de Werknemer instellingen. Waarschijnlijk is een Dropdown menu hier het handigst. Als opties in het menu, voeg je de verschillende regio's van Nederland toe. Bedenk zelf wat een handige indeling is. Vervolgens werk je de profielen van de freelancers bij. En selecteer je in welke regio een medewerker actief mag zijn. Bij het aanmaken van de dienst, gebruik je de optie 'Extra filters'. De lijst van medewerkers die de dienst ontvangen, wordt aan de linkerkant gelijk bijgewerkt.