Plan jij werknemers op een klus voor een langere periode? Vanaf nu leg je dit gemakkelijk vast in clevergig. Verandert er toch iets? Dat is geen probleem!
Liever een filmpje bekijken in plaats van lezen? Klik hier en bekijk direct het filmpje onderaan deze pagina.
Vanaf nu is het mogelijk om een terugkerende dienst te plannen als een serie van diensten. Wanneer er later iets verandert in de dienst, pas je dit gemakkelijk aan. Vervolgens kies je of dit geldt voor de individuele dienst of voor alle diensten, of de diensten in de toekomst.
Er zijn twee verschillende opties in deze diensten.
- Bepaal of de serie aan diensten als een geheel geaccepteerd mag worden. Je stuurt in dit geval een serie aan diensten alleen aan de mensen die voor al deze diensten beschikbaar zijn.
- Of medewerkers mogen reageren op losse diensten. Voor hen ziet het er dan niet anders uit dan voorheen.
Er zijn een paar scenario's die we graag delen. Zodat je weet hoe clevergig in bepaalde scenario's reageert. We lichten dit toe in het webinar dat je hier terug kunt kijken.
- Een terugkerende diensten reeks voor een medewerker, start vanaf een bepaalde datum. Wanneer de dienst niet is ingevuld op de startdatum en de medewerker later hierop reageert, accepteert hij de diensten vanaf die datum. Dus niet op de diensten in het verleden. Heeft de medewerker toevallig wel deze diensten gewerkt maar stond het (nog) niet in clevergig? Dan moet je voor de diensten in het verleden een losse dienst aanmaken waarop je deze medewerker toewijst.
- Wanneer je 1 dienst individueel wijzigt uit een serie. Bijvoorbeeld: voor een serie op werkdagen voor één week, wijzigt alleen de begin tijd van maandag. Dat verwerk je zoals gewoonlijk, echter wordt deze dienst als het ware uit de serie gehaald. Bij een algemene wijziging voor alle diensten achteraf, wordt deze dienst niet meegenomen.