Het maken van een koppeling tussen SDB en clevergig

Dit stappenplan kan gebruikt worden om een koppeling tussen SDB en clevergig te realiseren.

1. Gegevens ophalen bij SDB
  • Vraag bij jullie klant de API-sleutel en Base URL op. 

2. Informeer Customer Success Manager (jouw contactpersoon)
  • Stuur een e-mail naar jouw contactpersoon bij clevergig met de API-sleutel en Base URL.
  • Wij zullen een zestal documenten aanleveren die dienen te worden ingevuld met de SDB-ID-nummers van de rollen, medewerkers en locaties van SDB.

3. Documentatie invullen voor koppelen van rollen/locaties/medewerkers
  • Na voltooiing van de eerste stap ontvang je zes documenten, onderverdeeld in drie categorieën:
    • Werknemers
    • Locaties/Afdelingen
    • Rollen/Vaardigheden
  • Elk onderdeel bevat twee documenten:
    • ‘Connection’-documenten: Bevatten de rollen, medewerkers en organisaties geëxporteerd uit clevergig.
    • ‘API’-documenten: Bevatten de gegevens vanuit SDB.
  • Vul de SDB-ID-nummers in, in het 'connection'-document (met clevergig-gegevens). Zo match je de gegevens met elkaar, om de twee tools met elkaar te laten communiceren. 

4. Aanbeveling
  • Neem contact op met de klant voordat je begint met de koppeling. Bespreek welke rollen zij gebruiken in SDB om fouten te voorkomen. Doe dit ook voor locaties/afdelingen.

5. Documenten Terugsturen
  • Stuur de ingevulde documenten terug naar jouw contactpersoon van clevergig.

6. Activeren SDB Koppeling
  • Na goedkeuring vanuit jullie, de klant en de Customer Success Manager activeren wij de koppeling met SDB voor jullie.


Opmerkingen

  • Zorg ervoor dat alle gegevens correct zijn ingevuld voordat de documenten worden teruggestuurd.
  • Bij vragen of problemen, neem contact op met jouw contactpersoon.

Benodigdheden:

Toegang tot SDB als administrator