In dit artikel leggen we je uit wat de verschillende manieren van plannen betekent voor jou als medewerker.
👉🏼Heb je de nieuwste versie van de app nog niet? Update direct via Apple of Android!
Je kent de app van clevergig vast als de app waar het accepteren van een dienst, direct leidt tot een bevestiging van de dienst voor jou (uitzonderingen daargelaten). Maar nu voegen we een extra smaak van plannen toe.
In bepaalde branches en situaties is het handig dat een planner zelf de definitieve medewerker uit een lijst met aanmeldingen kan kiezen. Denk aan horeca, evenementen, etc. Of in de Zorg, waar diensten vaak pas definitief zijn, nadat de opdrachtgever de dienst definitief bevestigt.
In het kort vanuit de planner gezien: de planner bij je bureau kan een groep mensen selecteren en uitnodigen. Vervolgens kun jij als medewerker je interesse in die dienst uiten door jezelf aan te melden. Uiteindelijk kiest de planner wie deze dienst definitief krijgt. Wanneer dit gebeurt krijg jij uiteraard een bevestiging via een push notificatie.
In je app (die een kleine opfrisbeurt heeft gehad) is er een tab 'Aangemeld' bijgekomen, en hebben door middel van een kleur aan de zijkant in het lijstscherm onderscheid aangebracht tussen de verschillende typen zoals hieronder zichtbaar:
GROEN: dit zijn de diensten zoals je ze al kent. Als je positief reageert op deze dienst, dan sta je definitief ingeroosterd en is de dienst voor jou.
ORANJE: NIEUW 👉 deze diensten zijn pas definitief, nadat je werkgever deze bevestigd. Je kunt je aanmelden en daarmee aangeven dat je interesse hebt in deze dienst. Je kunt je overigens voor meerdere - overlappende - diensten tegelijk aanmelden. Uiteindelijk maakt je werkgever de definitieve keuze. Pas daarna sta je definitief ingeroosterd op de dienst. Je ontvangt een push notificatie van deze bevestiging.
Je kunt steeds vanuit het lijstscherm direct op diensten reageren (accepteren of aanmelden dus vanaf nu). Bij het accepteren van een dienst ("wie het eerst komt wie het eerst maalt") zie je onderstaande melding. Deze ken je natuurlijk al, want die is onveranderd:
Wanneer je je aanmeldt voor een dienst die werkt volgens de nieuwe methode, krijg je onderstaande melding. Op deze manier weet je exact wat je te wachten staat. Je kunt overigens op meerdere diensten binnen eenzelfde tijdbestek reageren:
Wat gebeurt hierna? De planner krijgt een duidelijke visuele herinnering dat zij één of meerdere definitieve kandidaten moeten toewijzen uit de lijst met aanmeldingen. Zodra zij dat doen krijg je hiervan in de app een melding en "verhuist" de dienst van het tabblad Aangemeld naar Bevestigd. Dan is de dienst van jou!