What's new

Lees alles over onze nieuwste product releases, verbeteringen en bug fixes.

Inhoudsopgave

2020

Mei

April

Maart

Februari

Januari

Mei 2020

Verbeteringen rapportages

  • Je kan elk aangemaakt rapport een naam geven. Zo kun je eenvoudiger je gewenste rapportage terugvinden
  • We tonen nu ook een kolom met de aanmaakdatum van de dienst. Zo kun je altijd zien wanneer je de dienst hebt aangemaakt
  • Diensten in de rapportage worden in volgorde van datum weergegeven

Bevestiging emails naar opdrachtgevers en collega planners

Je bepaalt nu zelf wie welke email ontvangt. De hoofdgebruiker van het clevergig account kan collega planners uitnodigen en opdrachtgevers betrekken bij de planning. Dat doe je via het 'Managers' menu. Al deze gebruikers ontvangen automatische emails, bijvoorbeeld wanneer een dienst gevuld is, of geweigerd wordt door een flexwerker. Je kunt nu dus zelf bepalen wie welke emails ontvangt. Klik daartoe eerst op de naam van de gebruiker en bepaal vervolgens onderaan de pagina de gewenste email instellingen.

Profielen beheren

April 2020

Filters opslaan

Je kon al je favoriete rapportages opslaan. Nu kun je ook in de volgende menu's je favoriete filters opslaan:

  • Medewerkers: kies een of meerdere rollen en sla de filter op. Zo heb je altijd een overzicht van medewerkers die voldoen aan jouw favoriete rollen
  • Planning: combineer verschillende filters (status dienst, rol, opdrachtgever, locatie) en sla je favoriete filter op. Handig als je bijvoorbeeld niet alle, maar slechts een aantal opdrachtgevers wilt zien. Of deze wilt opdelen in groepen.
  • Urenregistratie: combineer verschillende filters (status uren, medewerker, opdrachtgever) en sla je favoriete filter op. Handig als je de uren van opdrachtgevers of medewerkers in groepen wilt opdelen, om zo apart goed te keuren

De filters worden aangemaakt per planner (interne manager). Iedere planner kan dus zijn eigen filters opslaan. Je kunt al je filters beheren vanuit het Instellingen menu.

Maart 2020

Diensten archiveren

Als je een dienst verwijderd/annuleert, werd deze tot voor kort in zijn geheel verwijderd. En kon je de dienst niet meer terug vinden in je kalender of rapportages. Zo miste je een deel van de diensten en had je niet het totale overzicht van je planning. Vanaf vandaag behouden we verwijderde diensten. Als je een dienst verwijderd (dat proces blijft gelijk), dan kun je deze alsnog terughalen door in de kalender de juiste status filter in de linkerkolom toe te passen. Zie het screenshot hieronder:

Gearchiveerde diensten

Je kan nog steeds op de dienst klikken om meer details te zien. Er verschijnt dan een pop up met informatie. Je kan een verwijderde dienst niet meer aanpassen of opnieuw publiceren

Let op: de verwijderde diensten zijn nu ook zichtbaar in je rapportages. In de kolom 'Status dienst' hebben deze diensten de status 'Gearchiveerd'. We hopen je hiermee een meer compleet beeld van je planning te geven. Zodat je ook kan berekenen hoeveel diensten je hebt moeten annuleren.

Rapportages

Bepaal nu zelf welke kolommen je wilt downloaden in de rapportage. Hier hebben velen van jullie naar gevraagd en nu is het mogelijk. Kies voor 'custom report' bij het aanmaken van een rapportage. En selecteer welke kolommen je wilt opnemen in het rapport. Je ziet daar ook de extra velden staan, die je eerder mogelijk hebt aangemaakt.

Favoriete rapportages opslaan

Je kunt het custom rapportage ook opslaan. Zo hoef je maar een enkele keer je favoriete rapport aan te maken. En kun je dit vervolgens snel gebruiken voor nieuwe rapportages. In onderstaand screenshot zie je de knop 'Sla filter op' (onderaan). En de mogelijkheid om een opgeslagen filter toe te passen. Filters worden per interne manager opgeslagen. Dus als je met meerdere planners werkt, kan ieder zijn eigen favoriete rapportages aanmaken. Wil je een filter verwijderen? Klik dan op het tandwiel-menu en vervolgens op 'Filters'.

Branding module

Bevestiging emails naar opdrachtgevers: wist je dat je een standaard bevestiging email naar je opdrachtgever kan sturen? Dat doe je door te klikken op het e-mail icoon (links bovenin) vanuit de pop-up van een dienst. Zie onderstaand.


Bevestiging email

Maar wat is er nu NIEUW? je kan nu zelf de tekst aanpassen die je in de bevestig email stuurt. Zodat je altijd met jouw persoonlijke tekst een opdrachtgever benadert. Zo hoef je niet langer elke bevestiging email aan te passen.

Branding module

Let op: deze optie is alleen beschikbaar voor klanten met de Branding module, of die een Team abonnement hebben afgesloten na 1 januari 2020.

Plannen

  • Je kunt nu de rol EN opdrachtgever wijzigen in een reeds gepubliceerde dienst.
  • Gebruik je meerdere planners (interne managers) in clevergig? In de rapportage kun je nu terugzien wie welke dienst heeft gepland. Let op: het loggen van de manager is alleen zichtbaar voor diensten die je vanaf vandaag inplant

Opdrachtgevers

Wil je je opdrachtgever nog nauwer betrekken bij je planning? Een opdrachtgever (externe manager) kan ook de definitieve keuze uit aangemelde medewerkers maken. Hoe dat je dat?

Stap 1: vanuit het profiel van de externe manager kun je instellen of deze persoon wel of niet werknemers mag goedkeuren

Opdrachtgever toestemming verlenen

Stap 2: de opdrachtgever kan vervolgens in een dienst de keuze uit aangemelde kandidaten maken

Aanmelding goedkeuren

Februari 2020

Plannen

  • Je kunt nu gelijk naar een datum in de kalender gaan, via deze knop in de agenda weergave 👉 Schermafbeelding 2020-02-19 om 08.34.35

Je kunt een medewerker opnieuw uitnodigen, nadat deze een open dienst geweigerd heeft. Je dient de persoon dan te verwijderen uit de lijst van reacties en dan kan de medewerker weer reageren op de dienst.

Januari 2020

Plannen

Kiezen uitaanmeldingen: Je kon al op twee manieren plannen in clevergig: wie het eerst komt, het eerst maalt. En een medewerker direct toewijzen op een dienst. Sinds kort hebben we daar een derde manier aan toegevoegd: je kunt nu meerdere medewerkers uitnodigen voor een dienst en vervolgens zelf kiezen wie deze mag doen. Handig indien kwaliteit belangrijker is dan de snelheid van de match. Of wanneer een dienst nog niet definitief bevestigd is door je opdrachtgever.

Uitleg aanmelden
  • Nieuw ontwerp diensten aanmaken: we hebben een geheel nieuw ontwerp gelanceerd voor het aanmaken van diensten. Zo hoef je nu minder te scrollen en heb je meer overzicht in je scherm. Wat is er veranderd? Bekijk hieronder twee korte videos 👇

Een nieuwe dienst aanmaken


Nieuwe dienst aanmaken

Video 2: Een bestaande dienst bewerken

Bestaande dienst bewerken

Roadmap 1e kwartaal 2020

In deze video vertellen Arnoud en Michel alles over de roadmap van de eerste drie maanden van het jaar.

December 2020

...