Dat aantal diensten, hoe zit dat?

Je hebt een clevergig abonnement afgesloten met 300, 1000, 2000 of soms nog meer diensten maandelijks inbegrepen. Maar wat als je daarboven komt? En hoe tellen we die diensten eigenlijk? 

Diensten tellen

Allereerst, hoe tellen wij diensten. Om dit uit te leggen gaan we uit van een voorbeeld: 

Vandaag is het 10 augustus 2022, er komen net 5 diensten binnen vanuit mijn opdrachtgever. 

  • Verzorgende van 07:00 - 15:00  15/08/2022
  • Verpleegkundige slaap dienst 20:00 - 09:00 16/08/2022 
  • Beveiliger van 15:00 - 21:00  16/09/2022
  • Verzorgende van 07:00 - 15:00  19/10/2022
  • Verzorgende van 07:00 - 15:00  20/10/2022

Je zet alle vijf de diensten, vandaag, in clevergig. En alle vijf deze diensten worden ook gelijk vandaag ingevuld door een medewerker. In ons tracking systeem zien we nu dat jij in augustus vijf diensten hebt gepland. 

Zoals je ziet tellen wij dus de diensten die jij in een bepaalde maand, in het systeem zet. Het maakt dan niet uit of dat voor diezelfde maand, of voor een jaar later is. We tellen een dienst pas wanneer hij is ingevuld. Zolang een dienst open blijft staan, tellen we deze nog niet. Is een dienst ingevuld en verwijder je hem daarna? Dus stel van deze vijf diensten, zegt de opdrachtgever de dienst van 19/10 af, dan blijft de teller op 5 diensten staan. 

De kans is dus groot dat dit afwijkt van hoe jij zelf diensten bijhoud. Omdat voor jou het interessanter is om te zien wat je in een bepaalde maand kunt factureren. Dat is ook de reden waarom jij op het dashboard (mits dit in je abonnement zit) wel de diensten ziet zoals ze in een bepaalde maand gepland, gevuld en gewerkt zijn. Dat is voor jouw inzicht weer interessanter. 

Wij kijken puur naar de belasting/ het gebruik van ons systeem. 

Hoger volume 

Maar goed, wat nu als jij een abonnement hebt voor 1.000 diensten en er in augustus in totaal 1.100 hebt toegevoegd? Als dit de eerste maand is dat je meer plant, dan zal er nog helemaal niks gebeuren. Je kunt gewoon door met plannen en we zullen ook niet gelijk bellen. Als dit twee, of drie maanden na elkaar gebeurt, dan zal jouw contactpersoon contact met je opnemen. In eerste instantie vragen we dan naar je verwachtingen. Is dit hogere volume structureel? Of een eenmalige piek/project? 

In overleg kijken we naar een geschikte oplossing. Meestal in de vorm van een ander abonnement, of in het geval van een tijdelijke piek, factureren we het hogere volume apart voor €1/dienst. Dan zit je niet meteen aan een nieuw contract vast. We denken altijd met onze gebruikers mee, samen zoeken we naar de best passende oplossing.